Loading...
EVENTIM.Tixx 2019-08-15T09:58:12+00:00

Ticketing

Het modulair opgebouwde Tixx is oorspronkelijk ontwikkeld in nauwe samenwerking met verschillende voetbalclubs uit de Duitse Bundesliga en bewijst zich al jarenlang als een betrouwbare oplossing voor de verkoop van (bijna) alle soorten sportwedstrijden.

State-of-the-art technologieën vormen de basis van Tixx en bieden onze klanten een betrouwbare en overzichtelijke werkomgeving. Als webbased applicatie is Tixx snel en flexibel op elk moment en vanaf elke locatie via de browser toegankelijk. Krachtige datacenters met maximale schaalbaarheid zorgen voor een soepel ticketingproces, ook bij absolute piekverkoop.

Door de centrale hosting van Tixx wordt de data en betrouwbaarheid voor elke organisator gegarandeerd. Tixx wordt voortdurend doorontwikkeld in nauwe samenwerking met de organisatoren. Door alle updates onmiddellijk beschikbaar te stellen, heeft elke gebruiker direct toegang tot de nieuwste softwareversie.

Tixx overtuigt met uitgebreide functionaliteiten en interfacemogelijkheden die precies zijn afgestemd op de behoeften van organisatoren. In de backoffice is er een grote mate van flexibiliteit voor beheer van inrichting en verkoop.

  • Evenementenbeheer: flexibel inrichten en beheer van losse wedstrijd- of seizoenkaarten, passe-partouts en meer;

  • Seizoenkaartenbeheer: aan te bieden in verschillende pakketten, verdeelsleutel in prijslijst naar eigen inzicht, eenvoudige seizoenkaartverlenging via de online shop;

  • Inrichten verkoopregime: exclusieve pre-sale, creatieve verkooppromoties, inrichten contingenten, ticketpersonalisering, innovatief groepsbeheer;

  • Rapportages: uitgebreide statistieken, alle verkoopkanalen in zicht;

  • Verschillende interfaces: gekoppeld met verschillende systemen op het gebied van CRM, ERP, financiële administratie, toegangscontrole en stadion-visualisatie.

Toegangscontrole

Een toegangscontrolesysteem is een belangrijk onderdeel binnen de moderne ticketing. Met EVENTIM.Access bieden wij een geïntegreerde toegangscontroleoplossing die is afgestemd op uw individuele behoeften. Maar ook bij de integratie van externe toegangsoplossingen zijn wij zeer ervaren.

Via de interface met EVENTIM.Access zijn de toegangsgegevens van de supporter realtime zichtbaar in EVENTIM.Tixx. Niet alleen waardevol op wedstrijddagen bij het oplossen van problemen, maar ook om gerichte verkoopanalyses te maken of bij aftersalesmarketing.

  • Variabele toepassingsopties: modulaire configuratieopties met scanterminals, enkele / dubbele tourniquets en draagbare lezers in mobiele en permanent geïnstalleerde toepassingen;

  • Efficiënte toegangscontrole: snelle en veilige toegangscontrole van alle soorten tickets met lage personeelskosten;

  • Informatieve evaluaties: realtime monitoring en rapportage.

Online verkoop

De online shop in eigen look-and-feel is het uithangbord naar de fans. Met innovatieve functionaliteiten en een eenvoudig boekingsproces presenteert u zich optimaal en tegelijk wordt uw ticketomzet verbeterd.

U kunt de online shop volledig naar eigen inzicht inrichten. Doordat naast de verschillende filtermogelijkheden de shop responsive is, blijft het boekingsproces voor de supporter helder en snel op elk willekeurige device.

Daarnaast heeft u de mogelijkheid om meerdere online shops aan te maken, voor iedere doelgroep uw eigen shop getoond in een bijbehorende look-and-feel.

Met een geïntegreerd secondary ticketingplatform kunnen supporters reeds gekochte tickets (los of van een seizoenkaart) gemakkelijk in de verkoop brengen voor wederverkoop. Dit verhoogt de service voor de fan. Uiteraard kunt u ook hier uw eigen richtlijnen in aangeven.

  • Responsive ontwerp: optimale weergave op alle devices;

  • Stoelenplattegrond: hoge resolutie en directe weergave van beschikbare stoelen van uw gehele stadion in één overzicht;

  • Clubspecifieke look-and-feel: per pagina, tab en wedstrijd eigen stijl;

  • Gemakkelijk en snel boekingsproces: overzichtelijke weergave boekingsstappen van keuze stoel tot de betalings- en verzendmethode;

  • Secondary ticketing geïntegreerd: met TIXX.Clubsale is een volledig geïntegreerde wederverkoopoplossing direct in de online shop beschikbaar.

Secondary ticketing

Supporters die een ticket hebben, maar niet naar de wedstrijd kunnen, verlangen vaak naar een manier om hun ticket op een juiste en verantwoorde manier te door te verkopen. Tegelijkertijd kunnen supporters die geen ticket hebben kunnen bemachtigen een ontevreden gevoel hebben, omdat ze er niet bij kunnen zijn.

Met Clubsale heeft Tixx hiervoor de ideale oplossing om beide partijen tevreden te stellen. Met Clubsale kunnen tickethouders hun ticket (los of van een seizoenkaart) voor wederverkoop rechtstreeks in de online shop aanbieden – veilig en betrouwbaar. De geïntegreerde oplossing verwerkt het wederverkoopproces automatisch op de achtergrond: het oude ticket wordt alleen geannuleerd op het moment van verkoop en de verkoper ontvangt een creditnota. De koper ontvangt een nieuw ticket met nieuwe barcode.

  • Nieuw winstpotentieel: de toegenomen aantrekkelijkheid voor het afnemen van een seizoenkaart en de mogelijkheid van verschillende prijsmodellen en productvarianten zijn slechts twee factoren die nieuwe verkoopmogelijkheden voor een club openen;

  • Meer klantenservice: de zwarte markt met tickets wordt ingeperkt. De verkoper heeft de mogelijkheid om het ticket legaal en gemakkelijk aan de man te geven, en de supporter zonder ticket, zelfs in uitverkochte wedstrijden, heeft nog steeds de kans om een ticket te bemachtigen voor een eerlijke prijs;

  • Veilig: Clubsale biedt de supporters en de clubs de garantie dat alleen originele tickets kunnen worden aangeboden en dat betalingstransacties veilig worden afgehandeld.

Merchandising

Met de merchandisingshop via Tixx is een moderne oplossing beschikbaar die voldoet aan alle wensen van de huidige en toekomstige markt. De shop is gebaseerd op Magento 2.0 en heeft geweldige functionaliteiten om producten te presenteren. Net als de online ticketshop is ook deze shop responsive.

Door de Single Sign On hoeft de supporter zich maar één keer aan te melden en worden klantgegevens uitgewisseld tussen de merchandising- en ticketshop.

  • Integratie met het voorraadbeheersysteem: verwerking van producten, voorraad en bestellingen met actueel voorraadbeheer;

  • Uiterlijk: dezelfde look-and-feel als de online ticketshop;

  • Moderne backend: duidelijk en eenvoudig voorraadbeheer in de backoffice;

  • Shirtconfiguratie: compilatie en weergave van het individuele shirt ontwerp met namen en nummers;

  • Individuele configuratie: verschillende filter- en kortingsfuncties, evenals vrij in te richten categorieën;

  • Cross-selling: toewijzing van soortgelijke, gerelateerde of nieuwe producten in het winkelmandje.

Service

EVENTIM Sports beschouwt de samenwerking met zijn klanten als een hechte samenwerking. Vertrouwen en betrouwbaarheid zijn twee belangrijke voorwaarden voor wederzijds succes. Daarom heeft elke club, bond of organisator een vaste consultant: met deze consultant heeft hij zijn persoonlijke, directe contactpersoon in alle zaken met betrekking tot ticketing. Onze consultants combineren persoonlijke passie voor sport met zeer professionele expertise in hun kernactiviteiten.

Uw consultant is het centrale aanspreekpunt voor alle vragen met betrekking tot advies, training en ondersteuning. Op het gebied van training is het onze ambitie om u te trainen tot een professional die met onze systemen werkt. Dit garandeert u onafhankelijkheid en flexibiliteit bij het afhandelen van uw taken rondom ticketing. Daarom bieden we op maat gemaakte trainingen, webseminars en telefonische support.

Onze consulting beperkt zich echter niet tot het louter toepassen van de systemen alleen. Met onze jarenlange sport-specifieke ervaring zijn wij ook uw partner in ticketingprocessen en marketing. Het is ons doel om uw ticketing te optimaliseren. Met een jarenlange ervaring van momenteel meer dan 150 klanten heeft ons adviesteam een brede, gebundelde knowhow. Zo kunnen we het juiste antwoord vinden voor bijna elke operationele en strategische vraag.

Via onze marketingafdeling kunnen we ook uw ticketingactiviteiten ondersteunen. Wekelijks verwelkomen wij meer dan 100.000 unieke bezoekers op onze website. Verder kunt u profiteren van de volgende EVENTIM-marketingmix:

  • Direct marketing: meer dan 300.000 nieuwsbriefabonnees en een database met meer dan 3 miljoen adresgegevens;

  • Partnermarketing: mailing naar meer dan 5.000 B2B-relaties;

  • Social media: op Facebook ruim 232.000 likes, 21.000 Twitter-volgers, 6000 Instagram-volgers en ruim 1100 abonnees op YouTube.

Referenties

Contact

Frank Smit
Consultant Sport

Als Consultant Sport adviseert en traint Frank Smit zijn klanten in hun dagelijkse ticketingprocessen. Hiervoor werkte hij jaren voor de KNVB en Olympische Spelen in verschillende ticketingrollen. Na jarenlang gevoetbald te hebben neemt hij nu in zijn vrije tijd deel aan triatlons en is hij gepassioneerd skiër.

Raymond Tuijn
Productmanager

Als Productmanager is Raymond Tuijn de spil op systeemgebied tussen de clubs en het development team. In verschillende rollen werkte hij vóór Eventim jarenlang bij de KNVB en Feyenoord. In zijn vrije tijd is hij als seizoenkaarthouder en groot voetballiefhebber wekelijks in het stadion te vinden.