Samen vinden we de ticketingoplossing die bij jouw evenement past.

Kanalen

Wij verkopen tickets via zoveel mogelijk verschillende kanalen, zowel online als offline. Zo kunnen tickets onder meer worden verkocht via onze website, jouw eigen website, de Eventim app, via ons Customer Service Center en bij één van de vestigingen van Primera.

Meer informatie
Eventim.Analytics

Wil jij weten wie je klanten zijn en waar ze hun tickets kopen? Wil je realtime zien via welke kanalen er tickets worden verkocht? Wil je weten hoe succesvol jouw campagnes zijn en waar je klanten vandaan komen? Eventim biedt de antwoorden.

Meer informatie
Support

Heb je wat extra handen nodig tijdens jouw evenement? Wij helpen waar mogelijk. Zo kunnen wij behalve de kaartverkoop op locatie ook de toegangscontrole voor onze rekening nemen.

Meer informatie
Marketing

Eventim biedt ondersteuning bij de marketing en promotie van je evenement. Belangrijk hierbij is dat de doelgroep op het juiste moment op de juiste manier wordt bereikt. Om dit te realiseren maken wij gebruik van diverse online en offline kanalen.

Meer informatie

Verkoopkanalen

Of het nu gaat om een festival, een sportevenement, een concert in de Ziggo Dome of Ahoy,
of een reizende theatervoorstelling, Eventim heeft voor iedere organisator een passende
ticketingoplossing. We zorgen voor ticketverkoop via eventim.nl, onze app, ons callcenter,
fysiek via 480 Primera filialen en uiteraard is er de mogelijkheid om tickets te verkopen via de
websites en Facebookpagina’s van de organisator.

Online
Partnershop
Customer Service Center

Online

Online bereiken wij maandelijks gemiddeld 850.000 unieke bezoekers. Onze verschillende onlineverkoopkanalen worden goed en snel geïndexeerd door zoekmachines.

Partnershop & Iframe

Tickets verkopen op je eigen website? Dat kan met een Eventim partnershop. De partnershops zijn te integreren via een iframe en qua uitstraling aan te passen naar je eigen huisstijl.

Customer Service

Eventim heeft een inhouse Customer Service Center met jarenlange ervaring in de verkoop van evenementen. Ons Customer Service Center heeft zeer ruime openingstijden.

Eventim App

Met de app van Eventim blijven gebruikers op de hoogte van de nieuwste events en het laatste nieuws over artiesten. Met de app kan je overal tickets kopen, waar en wanneer je maar wilt.

Outlets

Bij Eventim heb je de beschikking over een landelijk dekkend retail distributienetwerk, we verkopen namelijk ook tickets via de 480 vestigingen van Primera.

Groepen & Touringcars

Naast losse ticketverkoop verzorgen we ook groepsboekingen voor consumenten (B2C) en de zakelijke markt (B2B). Een ander additioneel verkoopkanaal om groepen te bereiken is via touringcarbedrijven.

Cross Border

Eventim is de grootste ticketingorganisatie van Europa. Via onze cross-border functionaliteit kan jouw evenement ook rechtstreeks op de Eventim website van Duitsland worden verkocht.

Affiliate netwerk

Eventim heeft contracten met verschillende affiliatepartners. Hierdoor wordt ons aanbod via nog meer verschillende websites getoond.

Reporting & Analyse

Wil jij weten wie jouw klanten zijn en waar ze hun tickets kopen?
Wil je realtime zien via welke kanalen jouw tickets worden verkocht?
Wil je weten hoe succesvol jouw campagnes zijn en waar je klanten vandaan komen?
Eventim geeft je de antwoorden.

  • Realtime ‘health checks’ op KPI’s
  • Creëer persoonlijke lijsten van events en volg hun voortgang
  • Krijg inzicht in je sales performance: vergelijk prijsniveaus en verkoopkanalen over verschillende periodes
  • Begrijp je klanten: analyseer data naar leeftijd, geslacht, locatie en reisafstand
  • Monitor je marketingcampagnes
  • Bepaal en controleer het break-even point of andere targets, benchmark events tegen elkaar
  • Sociale data: overzicht van populariteit, engagement en activiteiten van artiesten op social media

Organisatoren die gebruik maken van de diensten van Eventim, hebben met Eventim.Analytics toegang
tot gepersonaliseerde dashboards, die real-time inzicht verschaffen in de verkopen en campagnes.
Er worden dagelijks op maat gemaakte rapportages gedeeld met de organisator en het is mogelijk om
met het Business Intelligence team te sparren over hoe er nog meer waardevolle informatie uit de
klantgegevens gehaald kan worden.

Support & Service

De afdeling Support & Service (S&S) is een betrokken afdeling die snelle service levert tijdens het opzetten en invoeren van jouw evenement in het systeem van Eventim tot aan wanneer het evenement plaatsvindt. Ze denken graag met je mee en leveren altijd advies op maat. Door nauw samen te werken en je te begeleiden gedurende het hele proces van de invoer tot de uiteindelijke eindrapportage, kun je er altijd van op aan dat je goed begeleid wordt.

Jarenlange ervaring in alle facetten van de ticketing met klanten uit niet alleen de musicalwereld, maar ook theater, pop & rock, dance en sport, maken van S&S een geoliede machine waarvoor geen vraag te gek en geen verzoek te vreemd is. Doordat jouw verkoop continu wordt gemonitord, is Support & Service goed in staat om jou advies op maat te leveren. Dit maakt de kaartverkoop voor jou weer een zorg minder en hierdoor kun je als organisator van jouw event de focus leggen op waar jij goed in bent, namelijk een event organiseren.

FanTickets

Een FanTicket is een mooi aandenken voor later. Door de hoge kwaliteit en het op maat gemaakte design zijn de tickets uniek en een perfect cadeau! De afbeelding wordt op exclusief ticketmateriaal afgedrukt en is een ideale vervanging voor een regulier ticket.
En het mooie is, er zijn geen extra kosten aan verbonden! Niet voor jou en niet voor de kaartkoper.

0
E-mail opt-ins
0
Likes
0
Volgers
0
Volgers

Marketing support

Om ook de allerlaatste tickets te verkopen, is alle aandacht van harte welkom.

In Nederland heeft Eventim een klantrelatie met ruim 3,3 miljoen huishoudens, waarvan er met ruim een half miljoen op wekelijkse basis wordt gecommuniceerd via verschillende kanalen als e-mail, SEA, Social Advertising en display campagnes.

Eventim kan ondersteuning bieden bij de marketing en promotie van jouw evenement. Belangrijk hierbij is dat de doelgroep op het juiste moment op de juiste manier bereikt wordt. Om dit te realiseren maken wij gebruik van diverse online en offline kanalen.

E-mailmarketing

Via e-mail communiceren we wekelijks met ruim 500.000 consumenten. Via deze e-mails sturen wij de juiste boodschap, aan de juiste persoon op het juiste moment. Dit allemaal zo gepersonaliseerd als mogelijk. Hiervoor maken wij gebruik van diverse types e-mailmarketing:

  • Wekelijkse nieuwsbrief
  • Dedicated eSpecial
  • Ticketalarm
  • Upsell mail

Social Media

Eventim heeft een groot bereik op social media. Onze social content bestaat uit winacties, nieuws over premières, nieuwe line-ups, start kaartverkoop en we plaatsen op aanvraag ook extra berichten voor bepaalde producties. Hiermee bereiken we wekelijks zo’n 200.000 volgers.

Wil je gebruik maken van onze social media reach? Dat kan! Naast het grote organisch bereik op de social media-kanalen maken we ook gebruik van social advertising.

Adwords

Wij kunnen diverse Google Adwords-campagnes inzetten voor jouw evenement. We zorgen ervoor dat we gevonden worden als potentiële klanten zoeken naar producties. We bereiken dus de juiste mensen op het juiste moment en zorgen zo voor meer (nieuwe) websitebezoekers.

Omdat het gebruik van Google Adwords wereldwijd is toegenomen, zorgen wij er altijd voor dat we niet alleen maar focussen op commerciële termen, waar veel concurrentie op is, maar juist op hele specifieke termen die gekoppeld zijn aan een productie of locatie. Onze jarenlange ervaring op het gebied van zoekmachinemarketing heeft ons een goed beeld gegeven van wat wel en niet werkt om online gevonden te worden.

Neem contact met ons op!

Dan gaan we op zoek naar de ticketingoplossing
die het beste bij jouw evenement past.

Start jouw ticketverkoop!